W 2012 roku przychody z tytułu tego typu usług wyniosły 325 mln euro, a w 2017 roku mają sięgnąć 825 mln euro. Z kolei w Ameryce Północnej tempo wzrostu ma być niższe (około 8% rocznie), ale znacznie większa jest wartość rynku – 835 mln dol. w 2012 r. z perspektywą wzrostu do 1295 mln dol. w 2017 r.
Firma Berg Insight szacuje, że około 40% europejskich użytkowników telefonów komórkowych regularnie korzysta z jakichkolwiek usług lokalizacyjnych, a w Ameryce Północnej wskaźnik ten wynosi 50%. Głównym bodźcem rozwoju rynku LBS w najbliższych latach ma być popularyzacja smartfonów. W Europie stanowią one 45% mobilnych urządzeń telekomunikacyjnych, a w Stanach Zjednoczonych – już 55%. Ale to nie jedyny czynnik, który sprawia, że usługi lokalizacyjne cieszą się za oceanem większą popularnością niż na Starym Kontynencie. Kolejnym jest większa rola operatorów telefonii komórkowej w oferowaniu serwisów LBS – zarówno klientom indywidualnym, jak i biznesowym.