Docelowo konstelacja liczyć będzie 35 satelitów. Do tej pory w kosmos wyniesiono 16 aparatów oraz cztery testowe. Budowę systemu Chiny rozpoczęły w 2000 roku, kiedy wystartował pierwszy satelita eksperymentalny.
System świadczy już licencjonowane usługi dla instytucji rządowych i armii w zakresie m.in.: transportu, prognozowania pogody, rybołówstwa, monitoringu i kartografii. Szacuje się jednak, że obecnie 95% sprzedawanych w Chinach urządzeń nawigacyjnych obsługuje amerykański system GPS.
Jak twierdzi szef Chińskiego Urzędu ds. Nawigacji Satelitarnej, w 2015 r. udział urządzeń z systemem BeiDou osiągnie 15-20%, a do 2020 r. – 70-80%.
Obecnie około 40 tys. łodzi rybackich w Chinach wyposażonych jest w terminale korzystające z BeiDou oraz systemu powiadamiania o pogodzie i stanie morza. Z kolei na koniec ub.r. 100 tys. samochodów w dziewięciu prowincjach miało już zainstalowane urządzenia nawigacyjne z BeiDou. Tylko w prowincji Gangdzou na początku ub.r. zamontowano 8 tys. odbiorników w samochodach służbowych i autobusach, co zaowocowało konkretnymi oszczędnościami – zmniejszeniem przebiegu tych pojazdów o 20%.