Platforma składa się z czterech rozwiązań:
1) InSphere Data Manager – usprawnia dostęp do danych przestrzennych w obrębie całej organizacji wraz z możliwością przeglądania historii zmian w bazie. Rozwiązanie dostępne jest zarówno z poziomu komputerów stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych.
2) InSphere Equipment Manager do zarządzania urządzeniami pomiarowymi. Za pomocą tej aplikacji można nie tylko śledzić położenie poszczególnych instrumentów, ale także sprawdzać aktualność oprogramowania, firmware’u czy gwarancji.
3) Trimble TerraFlex – skalowalne rozwiązanie działające „w chmurze” do zbierania w terenie danych przestrzennych. Aplikacja jest kompatybilna z wieloma urządzeniami mobilnymi, umożliwia tworzenie własnych formularzy do wprowadzania danych atrybutowych, a także oferuje repozytorium on-line.
4) Trimble Access Services – usługa transmisji danych pomiędzy polowym oprogramowaniem Access a biurowym Business Center.
Trimble umożliwia bezpłatne przetestowanie pakietu InSphere przez 90 dni.