Dane o natężeniu ruchu drogowego pozyskiwane są najczęściej z rozproszonych odbiorników GPS wbudowanych w urządzenia do nawigacji samochodowej. Problem w tym, że ich dokładność wyznaczania pozycji wynosi w ich przypadku około 10 m, co uniemożliwia lokalizowanie samochodu z dokładnością do pojedynczego pasa.
Kwestię tę ma rozwiązać Split Lane Traffic Reporting at Junctions – algorytm przygotowany przez specjalistów z HERE. W dużym uproszczeniu analizuje on prędkości ruchu samochodów na segmencie drogi i jeśli stwierdzi spore różnice, próbuje wyznaczyć szybsze i wolniejsze pasy, a każdy z nich przyporządkowywany jest do jednej trzech kategorii – ruch płynny, spowolniony oraz korek.
Dane generowane przez nowy algorytm mają wkrótce zasilać usługę HERE Real Time Traffic, która – jak sama nazwa wskazuje – dostarcza kierowcom informacji o natężeniu ruchu drogowego w czasie rzeczywistym. Przedstawiciele HERE podkreślają, że będzie to pierwsze tego typu rozwiązanie dostępne na rynku.
Szczegółowe informacje o algorytmie dostępne są w artykule technicznym.