Prace wykona firma Intergraph Polska (twórca UMM), która jako jedyna wystartowała w przetargu. Jak wyjaśnia GUGiK, prace obejmą:
• Integrację UMM z systemem Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD), którego zadaniem jest obsługa oraz wspomaganie obsługi procesu obiegu dokumentów kancelaryjnych i obsługi spraw w urzędach.
• Integrację z Centralną Aplikacją Raportującą (CAR), czyli systemem raportowania o zagrożeniach dla służb i instytucji. Projekt CAR jest realizowany przez Podlaski Urząd Wojewódzki we współpracy z Rządowym Centrum Bezpieczeństwa oraz Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji. Jego celem jest utworzenie jednolitego i spójnego systemu raportowania o zagrożeniach dla służb i instytucji, które są odpowiedzialne za zarządzanie kryzysowe na terytorium Polski.
• Szkolenia dla użytkowników systemu powiadamiania ratunkowego z funkcjonalności UMM.
UMM jest rozwiązaniem przeznaczonym dla służb ratunkowych i porządkowych. Umożliwia m.in. lokalizację zdarzeń i pojazdów tych służb, zarządzanie użytkownikami (np. patrolami w terenie) czy wyznaczanie optymalnych tras przejazdu