Przychody holenderskiego TomToma wzrosły w IV kw. 2015 r. o 9% do 282 mln euro. W ujęciu rocznym wartość sprzedaży wyniosła natomiast 1,007 mld euro, co oznacza poprawę o 6%. Jak podkreśla prezes spółki Harold Goddijn, to pierwszy wzrost przychodów tego przedsiębiorstwa od 5 lat.
W podziale na rynki największe wzrosty w ubiegłym roku wygenerowały segmenty: Licensing (o 27% do 142 mln euro), Telematics (o 22% do 26 mln euro) oraz Consumer (o 1% do 551 mln euro). W tym ostatnim przypadku firma zauważa spory wzrost zainteresowania produktami sportowymi. Natomiast w przypadku rozwiązań samochodowych nastąpił nieznaczny (o 3%) spadek przychodów do poziomu 106 mln euro.
Wprawdzie w IV kwartale przychody amerykańskiego Garmina spadły o 3% (do 781 mln dol.), to jednak firma jest zadowolona ze swoich wyników, podkreślając, że udało jej się zwiększyć sprzedaż w czterech z pięciu segmentów (Fitness, Outdoor, Aviation oraz Marine). Dodajmy, że najbardziej (odpowiednio o 14% i 12%) zwiększyła się sprzedaż rozwiązań dla sportowców oraz lotników. Podobnie jak w przypadku TomToma, spadek sprzedaży (aż o 1/5) zanotowano w segmencie samochodowym.
W ujęciu rocznym przychody korporacji wyniosły 2,87 mld dol., co oznacza spadek o 2%. Najwięcej sprzedaży (1,048 mln dol.) jak zwykle wygenerowały produkty samochodowe, choć wartość ta skurczyła się aż o 15%. Z kolei rozwiązania sportowe przyniosły 662 mln dol. przychodów, a więc o 16% więcej niż rok wcześniej. Zysk netto Garmina wzrósł zaś z 364 do 456 mln dol.