Jak czytamy w relacji opublikowanej przez MIB, członkowie zespołu mieli okazję zapoznać się z nieprezentowanymi dotychczas koncepcjami rozwiązań organizacyjnych w dziedzinie geodezji i kartografii oraz odbyć dyskusję na ich temat. Podobnie jak w przypadku poprzednich spotkań, nie poinformowano jednak o konkretnych ustaleniach.
Przewodniczący zespołu Tomasz Żuchowski podziękował wszystkim członkom zespołu za dotychczasowe zaangażowanie i poświęcony czas, przypominając jednocześnie o celu prac zespołu, którym jest wypracowanie kompleksowych rozwiązań systemowych w dziedzinie geodezji i kartografii. Zapowiedział również kolejne spotkanie, w ramach którego powinna zostać przeprowadzona analiza dotychczasowych prac podzespołów i ich podsumowanie umożliwiające zaproponowanie spójnej wizji zmian systemowych w tym obszarze. Przypomnijmy, że gremium to podzielono na podzespoły:
• geodezja a geoinformacja – nowe wyzwania; określenie standardów, redefinicja systemów informacyjnych państwa (ZSIN, pzgik, K-GESUT);
• standardy techniczne wykonywania geodezyjnych pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych; wykonywanie prac geodezyjnych i kartograficznych;
• organizacja zawodu geodety i nadawania uprawnień zawodowych;
• struktura organizacyjna SGiK i jej finansowanie oraz organizacja, struktura i tryb prowadzenia;
• ewidencja gruntów i budynków.
W skład zespołu wchodzą przedstawiciele organów służby geodezyjnej i kartograficznej, organizacji geodezyjnych i kartograficznych, świata nauki oraz przedstawiciele administracji rządowej i samorządowej. Ma on zdiagnozować potrzeby systemu, przeanalizować jego wydajność oraz wypracować sprawny i spójny model funkcjonowania geodezji i kartografii. Kolejny etap jego prac to przygotowanie założeń rozwiązań systemowych w zakresie geodezji i kartografii i opracowanie propozycji brzmienia przepisów zgodnie z przyjętymi założeniami.