Wartość sprzedaży netto sięgnęła 3,9 mld euro, co w porównaniu z rokiem 2018 oznacza wzrost o 2%. Zysk netto wyniósł z kolei 709 mln euro, a więc o około 30 mln euro mniej niż rok wcześniej.
W przypadku działu Geospatial Enterprise Solutions sprzedaż wyniosła 1,9 mld euro (wzrost o 114 mln euro) – aż 42% tej kwoty pochodzi ze sprzedaży rozwiązań dla geodezji. W podziale na rynki geograficzne największy udział ma EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) oraz Ameryka – odpowiednio 42% i 41%. Za resztę (17%) odpowiada Azja. Średnia liczba pracowników zatrudnionych w tym dziale to 8,9 tys. (o pół tysiąca więcej niż rok wcześniej).
W komentarzu do raportu finansowego prezes Hexagonu Ola Rollen wyjaśnia, że spory wpływ na wyniki finansowe spółki miał obserwowany ostatnio malejący popyt na rynku chińskim. Z drugiej strony podkreśla, że zaprezentowane niedawno skanery Leica BLK2GO oraz BLK247 (fot.) powinny w najbliższych kwartałach stopniowo zwiększać wartość sprzedaży.