Jak informuje w swoim newsletterze „Power On” Mark Gurman z Bloomberga, prace inżynieryjne związane z włączeniem reklam na Apple Maps prawdopodobnie już trwają, a ich uruchomienie powinno nastąpić w 2023 roku. Według jego informacji nie będą to jednak znane z wielu stron internetowych tradycyjne graficzne banery. Reklama ma być bardziej subtelna. Prawdopodobnie będzie miała formę płatnych wyników wyszukiwania – byłoby to zatem podobne rozwiązanie, jakie od lat funkcjonuje chociażby w konkurencyjnej aplikacji Mapy Google. Zatem jeśli np. poszukiwalibyśmy w swojej okolicy burgerowni, Mapy Apple w pierwszej kolejności wyświetlą nam lokal, który wykupił reklamę.
W ocenie Gurmana krok ten jest częścią szerszego planu firmy Apple, która w najbliższym czasie chce znacząco zwiększyć swoje przychody z reklam. Obecnie wynoszą one około 4 mld dolarów rocznie, a docelowo mają osiągnąć poziom nawet 10 mld dolarów.