W lutym br. ze strony internetowej oraz aplikacji mobilnej tej marki skorzystało blisko 4,3 mln tzw. rzeczywistych użytkowników, podczas gdy rok wcześniej było ich o ponad 1,1 mln mniej.
Równocześnie inne usługi o podobnym charakterze zanotowały znaczący spadek liczby użytkowników. W przypadku aplikacji Mobile MPK wyniósł on 45%, a dla myBus online – 54%. Spory odpływ użytkowników rok do roku dotyczy również takich komercyjnych serwisów mapowych jak Targeo (25%), Yanosik (30%) czy FlightRadar (61%).
Lider zestawienia map i lokalizatorów w badaniu Mediapanel pozostaje bez zmian. Są nim Mapy Google, z których w lutym br. skorzystało ponad 21,6 mln użytkowników, czyli 73% Polaków z dostępem do internetu. Względem lutego ubiegłego roku oznacza to spadek zaledwie o 1%.
Spadek liczby użytkowników odnotowała również rządowa witryna Geoportal.gov.pl. W lutym br. odwiedziło ją 656 tys. użytkowników, czyli o 10% mniej niż rok wcześniej i 16% mniej niż dwa lata wcześniej – wynika ze statystyk gromadzonych na Widok.gov.pl.