Rozmiar mapy to 133 x 142 cm (ramka zewnętrzna mapy). Zastosowano układ współrzędnych płaskich prostokątnych „PL-1992” bazujący na odwzorowaniu Gaussa-Krugera z południkiem osiowym 19° długości geograficznej wschodniej. Siatkę kartograficzną tworzą południki i równoleżniki poprowadzone co 30′. Dla obszarów aglomeracji warszawskiej i konurbacji śląskiej stworzone zostały dodatkowe mapy boczne w większej skali (1:300 000). Tam siatka kartograficzna została zagęszczona do 15′.
Poziom szczegółowości danych źródłowych wymusił określenie i zastosowanie kryteriów wyboru i odpowiedniej generalizacji. Przykładowo sieć dróg tworzą autostrady, drogi krajowe oraz drogi wojewódzkie (zarówno te istniejące, jak i te w budowie). Spośród zbiorników wodnych przedstawione zostały te o powierzchni większej niż 2 km kw, a z wód płynących – rzeki główne i ich dopływy oraz inne o długości większej niż 5 km. Na mapę naniesione zostały również kanały będące przedłużeniem naturalnych dróg wodnych.
Uwzględnione zostały również:
• cywilne porty lotnicze transportu pasażerskiego,
• porty morskie – handlowe i pasażerskie,
• promy rzeczne pasażerskie i samochodowe stanowiące połączenia dróg wodnych i lądowych.
Wybór miast i miejscowości został dokonany m.in. w oparciu o pełnioną funkcję administracyjną oraz liczbę mieszkańców.
Opracowanie zostało przygotowane w oprogramowaniu QGIS (przy wsparciu FME Desktop firmy Safe Software i ArcGIS firmy Esri).
Mapę w pełnej rozdzielczości w formacie GeoTiff można kupić, składając stosowny wniosek. Wyłącznie do celów poglądowych można pobrać miniaturę mapy, czyli plik o zmniejszonej rozdzielczości.
Przypomnijmy, że analogiczne opracowanie wykonano też w sierpniu ubiegłego roku.