Zakres obowiązków ZGGK przedstawiony w ogłoszeniu z 16 kwietnia jest taki sam jak w przypadku wcześniejszego naboru. Obejmuje on wspieranie Głównego Geodety Kraju w realizacji zadań ustawowych, w szczególności w:
• nadzorowaniu realizacji polityki państwa w zakresie geodezji i kartografii;
• pełnieniu funkcji organu wyższego stopnia w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego w stosunku do WINGiK-ów;
• utrzymaniu i rozbudowie infrastruktury systemów teleinformatycznych oraz usług;
• monitorowaniu procesu modernizacji i cyfryzacji EGiB;
• prowadzeniu centralnego zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz dysponowaniu środkami Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym;
• inicjowaniu prac naukowych, badawczych i rozwojowych sprzyjających rozwojowi geodezji i kartografii.
Od kandydatów wymagane są m.in.: tytuł zawodowy magistra lub równorzędny, obywatelstwo polskie, minimum 6-letni staż pracy (w tym przynajmniej 3 lata na stanowisku kierowniczym), a także posiadanie wiedzy z zakresu spraw należących do właściwości GGK.
Wykształcenie wyższe w dziedzinie geodezji jest wymaganiem „pożądanym”.
W porównaniu z poprzednim konkursem z listy wymagań pożądanych „zniknęły” uprawnienia zawodowe z zakresów 1 i 2.
Ponadto w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej kandydat będzie musiał przedstawić przygotowaną przez siebie propozycję rozwoju geodezji i kartografii na kolejne lata.
Przypomnijmy, że w poprzednim naborze zadaniem kandydatów było opracowanie koncepcji prowadzenia ewidencji gruntów i budynków.
Oferty w konkursie na ZGGK można składać do 29 kwietnia br.