Na sprawę zwrócili naszą uwagę czytelnicy – urzędnicy ze starostw powiatowych, których zaskoczył ruch GUGiK-u oraz zaniepokoił brak informacji, kiedy planowane jest ponowne uruchomienie usługi. Jak zgodnie przyznali, komunikację z PESEL wykorzystują w codziennej pracy.
Rozwiązanie to udostępniono twórcom systemów do prowadzenia EGiB pod koniec października 2019 r. W całym 2020 r. z komunikacji skorzystano 2 346 453 razy, a w 2021 r. – 14 465 956 razy, co dało pond 5-krotny wzrost. Świeższymi wynikami, niestety, nie dysponujemy.
O planowany termin przywrócenia usługi zapytamy GUGiK. Jak tylko otrzymamy odpowiedź, niezwłocznie o tym poinformujemy.
AKTUALIZACJA z 11 kwietnia 2025 r.
Wpis dr. hab. inż. Waldemara Izdebskiego opublikowany 11 kwietnia w serwisie X przynosi dodatkowe, bardziej aktualne informacje dotyczące użytkowania usługi. Dowiadujemy się z niego m.in., że w całym 2023 r. z komunikacji EGiB-PESEL poprzez usługę skorzystano 47 097 608 razy.
