2006-04-12 |
Geodezja, GIS, Mapy, Prawo, Przetargi, Ludzie, Instytucje, Imprezy
Dyskusja o systemie PESEL2 w MSWiA
W Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji 12 kwietnia odbyła się konferencja poświęcona przebudowie i integracji systemu rejestrów państwowych. Jest to wielki projekt realizowany w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw. W spotkaniu uczestniczyli m.in. wicepremier Ludwik Dorn, koordynator projektu Piotr Piętak, podsekretarz stanu Grzegorz Bliźniuk, dyrektor departamentu rozwoju rejestrów Maciej Kiedrowicz. Zapowiedziano uruchomienie wkrótce strony internetowej, której zadaniem będzie informowanie o systemie PESEL2, jego promowanie. Tam na bieżąco publikowane będą informacje o przeprowadzanych przetargach, ich wynikach i stanie prac. Stworzenie systemu PESEL2 podzielone będzie na kilka modułów, a uczestniczyć w tym będą różni wykonawcy. Przeprowadzone będzie kilkanaście przetargów. Pierwsze planowane są na lipiec tego roku. Wspomniano także o tworzeniu Centralnej Ewidencji Ludności i Dokumentów (CELiD), która będzie udostępniać on-line m.in. wnioski urzędowe, dane dotyczące skradzionych lub zgubionych dokumentów, skrócony odpis urodzenia. Spotkanie dotyczyło przede wszystkim jednoznacznej identyfikacji osób. System PESEL2 zakłada, że do załatwienia spraw urzędowych obywatelowi będzie potrzebny tylko jeden numer – PESEL. Uczestnicy spotkania pytali m.in. o aplikacje, które będą wdrażane w gminach, o język programowania, w którym powstanie system, a także o harmonogram projektu. Na konferencji nie poruszano tematu bazy katastralnej, która w zapowiedziach MSWiA ma być także centralnie zarządzanym systemem.
PJ
|