Do zakresu zadań wykonywanych na stanowisku inspektora wojewódzkiego będzie należało:
• sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad sprawnym, rzetelnym i terminowym wykonaniem zadań przez podległych pracowników;
• nadzorowanie i sprawowanie kontroli w stosunku do organów administracji geodezyjnej i kartograficznej wykonujących zadania określone w art. 7c i 7d ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne;
• nadzorowanie i sprawowanie kontroli w stosunku do urzędów, instytucji publicznych i przedsiębiorców w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących geodezji i kartografii przy wykonywaniu prac geodezyjnych i kartograficznych;
• nadzorowanie i prowadzenie postępowań administracyjnych, dla których organem jest wojewódzki inspektor nadzoru geodezyjnego i kartograficznego, przygotowywanie decyzji administracyjnych oraz odpowiedzi na skargi i wnioski skierowane do WSA;
• sprawowanie nadzoru nad stosowaniem standardów i aktualizacji wojewódzkich i powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie;
• nadzorowanie oraz przygotowywanie odpowiedzi na skargi i wnioski oraz wszelkich informacji i sprawozdań w tym zakresie.
Wymagania od kandydatów:
• wykształcenie wyższe o kierunku geodezyjnym i kartograficznym;
• 3 lata doświadczenia zawodowego w administracji geodezyjnej i kartograficznej;
• znajomość przepisów ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz aktów wykonawczych do ustawy;
• znajomość rozporządzenia o gleboznawczej klasyfikacji gruntów;
• znajomość ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz ustawy o księgach wieczystych i hipotece, ustawy o scalaniu i wymianie gruntów;
• znajomość ustawy Prawo budowlane oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ustawy Prawo wodne, ustawy o lasach;
• znajomość ustawy o ochronie danych osobowych;
• znajomość KPA, kodeksu cywilnego, ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, ustawy o wprowadzeniu zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa, ustawy o statystyce publicznej;
• znajomość rozporządzenia w sprawie trybu postępowania przy składaniu wniosków dotyczących tworzenia, łączenia, dzielenia, znoszenia i ustalania granic gmin, nadawania gminie lub miejscowości statusu miasta, ustalania i zmiany nazw gmin i siedzib ich władz oraz dokumentów wymaganych w tych sprawach;
• znajomość standardów technicznych w dziedzinie geodezji i kartografii;
• znajomość narzędzi informatycznych (oprogramowań) stosowanych w województwie do prowadzenia przez organy administracji geodezyjnej i kartograficznej bazy krajowego systemu informacji o terenie;
• posiadanie uprawnień zawodowych do wykonywania samodzielnych funkcji w dziedzinie geodezji i kartografii, o których mowa w art. 43 pkt. 1 i pkt. 2 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Wymagania dodatkowe:
• doświadczenie zawodowe w pracy w administracji publicznej;
• znajomość ustawy o drogach publicznych, ustawy o ochronie informacji niejawnych, ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, ustawy o opłacie skarbowej, ustawy o samorządowych kolegiach odwoławczych, ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych;
• biegła obsługa komputera;
• komunikatywność;
• zdolność analitycznego myślenia;
• umiejętność pracy w zespole.
Oferta pracy dla inspektora
Oferty pracy dla specjalisty